A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Хустський багатопрофільний ліцей №1 імені Івана Магули
Хустської міської ради

Стратегія розвитку ліцею

Фото без опису

І. Вступ

Хустський багатопрофільний ліцей №1 імені Івана Магули Хустської міської ради (надалі – Хустський ліцей №1) - це заклад загальної середньої освіти, який у якості структурного підрозділу містить гімназію і, таким чином, забезпечує здобуття базової та профільної середньої освіти.

Стратегія розвитку Хустського багатопрофільного ліцею №1 імені Івана Магули Хустської міської ради (надалі - стратегія) спрямована на реалізацію Конституції України, нормативних документів у галузі освіти і розроблена на основі Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту». Стратегія враховує потреби сучасного українського суспільства, умови його інтеграції в європейське і світове співтовариство.

Місія Хустського ліцею №1: забезпечення високого рівня сучасної освіти та цілісного розвитку її здобувачів у відповідності до індивідуальних потреб та вимог Державних стандартів.

Візія Хустського ліцею №1:

1. Заклад освіти із сучасним освітнім середовищем, яке забезпечує необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, вчителів і батьків.

 2. Заклад освіти, до якого діти з радістю ідуть на навчання, а батьки спокійні, знаючи, що їх діти перебувають у безпеці і комфорті.

 3. Заклад освіти із високою якістю надання освітніх послуг.

 4. Заклад освіти з позитивним іміджем у громаді, конкурентоспроможними, готовими до професійного самовизначення і успішного самостійного життя випускниками.

 5. Заклад освіти, в якому освітній процес побудований на дієвому партнерстві педагогів, учнів, батьків.

Реалізація місії спрямована на формування візії Хустського ліцею №1, якою передбачено реалізацію комплексу цілей та завдань за стратегічними напрямами:

  • особистісний розвиток: формування конкурентоздатності, лідерства, успішності;
  • освітньо-інтелектуальний розвиток;
  • креативний художньо-естетичний розвиток;
  • комплексний фізичний розвиток;
  • вивчення іноземних мов на комунікативному рівні;
  • сучасна ІТ-компетентність.

Цінності Хустського ліцею №1:

  • людина;
  • духовність;
  • усвідомлений патріотизм;
  •  відповідальність;
  • повага;
  • творче мислення;
  • прагнення до постійного розвитку;
  •  висока моральність.

Основні принципи діяльності Хустського ліцею №1:

1.       Єдності й диференційованості в змісті освіти, який містить у собі такі основні рівні:

-         рівень загальнолюдських цінностей, що відповідають освітнім стандартам і нормам світової культури;

-         рівень державний - ядро змісту освіти, єдине для всіх шкіл України;

-         рівень ліцейний, спрямований на підтримку традицій закладу, що передбачає насичення освіти різних профілів сучасним науковим виміром;

-         рівень індивідуальний, що враховує можливості й бажання учня і вчителя.

2.       Гуманізації змісту освіти. Спираючись на прогресивні ідеї діалектики, уявлення про гуманістичну спрямованість діяльності людини, освіта доповнюється й розширюється філософією про сенс життя й призначення людини, про поняття духовності, про загальнолюдські цінності.

3.       Розвиваючого характеру навчання. Він передбачає саморозвиток особистості й вимагає пріоритетності в процесі навчання мотиваційних аспектів освіти.

4.       Домінування академічної доброчесності, як сукупності етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу з метою забезпечення довіри до результатів навчання.

5.       Індивідуалізації та диференціації навчання, як творчий розвиток кожного учня з урахуванням різниці в інтелектуальній, емоційно-вольовій та дієво-практичній сферах.

6.       Інтеграції освітнього процесу — передбачає досягнення кожним учнем найвищого рівня знань, умінь, навичок і розвитку творчих здібностей.

7.       Відкритості й динамічності освіти, що передбачає її постійний розвиток і саморегуляцію.

Модель випускника Хустського ліцею №1

Стратегія скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, забезпечення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна особистість. Щоб знайти своє місце в житті, ефективно освоїти життєві та соціальні ролі, випускник має володіти певними якостями, уміннями:

  • бути гнучким, мобільним, конкурентоспроможним, уміти інтегруватись у динамічне суспільство, презентувати себе на ринку праці;
  • критично мислити;
  • використовувати знання як інструмент для розв'язання життєвих проблем;
  • генерувати нові ідеї, ухвалювати нестандартні рішення й нести за них відповідальність;
  • володіти комунікативною культурою, уміти працювати в команді;
  • уміти запобігати та виходити з будь-яких конфліктних ситуацій;
  • цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації в професійному й особистісному плані, так і в інтересах суспільства, держави;
  • уміти здобувати, аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку й самовдосконалення;
  • бережливо ставитися до свого здоров'я та здоров'я інших як до найвищої цінності;
  • бути здатним до вибору численних альтернатив, які пропонує сучасне життя.

ІІ. Загальні положення стратегії розвитку

Розробка Стратегії розвитку Хустського ліцею №1 зумовлена якісним оновленням змісту освіти, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейськими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо якісної та доступної освіти.

Мета Стратегії розвитку Хустського ліцею №1 — визначити перспективи розвитку ліцею як закладу, що надає якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком українського суспільства.

Ключові переваги стратегії:

  1. Забезпечення нового змісту освіти (гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість) через широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки партнерства.
  2. Комплексний підхід до розбудови закладу.
  3. Комплексний підхід до розвитку учня.
  4. Орієнтація на створення ситуації успіху та позитивний результат.

ІІІ. Характеристика закладу

Стратегія розроблена на основі висновків робочої групи, опитування та SWOT- аналізу. SWOT-аналіз становища  освіти Хустського ліцею №1 проведено з урахуванням тенденцій розвитку, виділених проблемних аспектів, динамічних змін у її розвитку, визначення можливих зовнішніх впливів та викликів.

 

 

 

Напрямок

S - сильні сторони, позитивні тенденції

W - слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення

                                                          Освітнє середовище

- безпечне освітнє середовище;

- чітка мережа класів;

- матеріально-технічна база;

- доступ до мережі Інтернет;

- відеоспостереження та охорона;

-кабінетна система;

- спортивний та хореографічний

зали;

-налагоджена система водопостачання та водовідведення;

- система пожежної сигналізації;

- здійснення заміни електромережі та системи освітлення основного корпусу;

- заходи з енергозбереження закладу освіти:

-заміна вікон та дверей на металопластикові, утеплення стелі у коридорах та кабінетах основного корпусу;

-замінено покрівлю основного корпусу;

-організація гарячого харчування;

-відремонтована їдальня з новими меблями та обладнанням;

-капітальний ремонт коридорів основного  корпусу;

-облаштування території закладу бруківкою

- утеплення та оновлення фасаду корпусів закладу;

- централізоване опалення;

-заміна системи опалення навчальних корпусів;

-відсутність внутрішнього туалету у кабінетному корпусі;

-капітальний ремонт (добудова) актової зали;

-облаштування всієї території закладу бруківкою;

-відсутність сучасного спортивного майданчика із штучним покриттям;

- організація підвозу дітей;

-капітальний ремонт та перереконструкція пансіону;

- відсутність умов доступу закладу для осіб з ООП (архітектурна доступність є лише на першому поверсі);

- недостатня кількість лабораторного обладнання, наочності з хімії, фізики, географії.

О - можливості

Т - загрози

- застосування можливостей STEM-освіти;

- розширення рекреаційних зон;

- оснащення шкільних кабінетів сучасними засобами навчання;

-облаштування бібліотеки як інформаційного центру

-скорочення кількості учнів старшої школи;

-утримання пансіону;

 

 

 

 

Критерії оцінювання

S - сильні сторони, позитивні тенденції

W - слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення

-більша частина учнів підтверджує річний бал результатами ДПА (у формі ЗНО);

- досягнення учнів висвітлюються на шкільному стенді, сайті ліцею, сторінці у соціальній мережі Facebook;

-система психолого-педагогічного супроводу дітей з різними можливостями

-удосконалення методик формувального оцінювання;

-академічна доброчесність;

- не завжди освітній процес спрямовується на формування і розвиток ключових компетентностей, а переважно на перевірку знаннєвого компоненту.

О - можливості

Т - загрози

- відстеження особистого поступу кожного учня, що формує позитивну самооцінку;

-залучення учнів ліцею у наукову та дослідницьку діяльність;

- впровадження електронного журналу та щоденника;

- активізація роботи з батьками щодо формування відповідального ставлення до навчання

-байдужість окремих батьків щодо отримання їхніми дітьми якісної освіти

 

 

 

 

 

Педагогічна діяльність

 

 

 

S - сильні сторони, позитивні тенденції

W - слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення

- кваліфікований та стабільний педагогічний колектив;

- переможці олімпіад та конкурсів;

- організація дистанційного навчання;

-впровадження технологій змішаного навчання;

- проведення навчань для педагогічних працівників щодо використання інтерактивних платформ для реалізації технологій дистанційного навчання;

- використання педагогами сучасних освітніх технологій;

- самостійний вибір педагогами суб’єктів підвищення кваліфікації

-участь педагогів у конкурсах фахової майстерності;

-розробка та друк авторських методик, видань;

- розширення мережі гуртків та факультативів;

- система роботи з батьками;

-учнівське самоврядування;

 

 

 

О - можливості

Т - загрози

-допрофільна підготовка;

-участь педагогічних працівників у конкурсах, грантах,  проектах;

-впровадження заходів матеріального та нематеріального стимулювання педагогічних працівників та учнів;

-активізація роботи методичних спільнот;

- поширення власного педагогічного досвіду шляхом розміщення своїх напрацювань на освітніх ресурсах та створення власних блогів;

-участь педагогів у добровільній сертифікації з метою професійного зростання.

 

-упереджене ставлення окремих батьків та педагогів до впровадження інновацій;

- відсутність зацікавленості вчителів STEM-освітою, пошуком нових засобів фінансування  дослідної діяльності

 

 

 

 

Управлінська діяльність

S - сильні сторони, позитивні тенденції

W - слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення

- історія, традиції і визнаний авторитет;

- співпраця із закладами вищої освіти;

-прозорість (вебсайт як інструмент);

-чітка система планування роботи та аналіз реалізації запланованого;

-внутрішня мережа обміну інформацією між педагогами та адміністрацією ліцею;

 - впровадження внутрішньої системи оцінювання якості освіти через самоаналіз та моніторингові дослідження різних напрямів діяльності ліцею;

- дотримання норм законодавства у питанні дотримання прав учасників освітнього процесу

 

-недостатнє залучення альтернативних джерел фінансування;

- впровадження платних послуг;

 

 

О - можливості

Т - загрози

-допрофільна та профільна освіта;

-участь у грантових проектах;

-співпраця з громадськістю, депутатським корпусом;

-формування громадсько-активного закладу;

- розширення форм співпраці з батьками;

-налагодження співпраці з школами сусідніх країн

 

- обмежене фінансування капітальних ремонтів у закладі;

 - недостатньо високим є відсоток батьків, які цікавляться життям ліцею, є пасивними учасниками освітнього процесу

 

ІV. Основні напрямки стратегії розвитку Хустського ліцею №1

Основні стратегічні завдання розвитку Хустського ліцею №1:

  1. Формування багатомірного освітнього простору для дітей віком від 10 до 17 років, орієнтованого на індивідуальний розвиток особистості через навчання й виховання.
  2. Вибір оптимальної системи способів навчання й виховання з урахуванням індивідуальних рис характеру кожної дитини. Збереження та зміцнення морального та фізичного здоров’я вихованців.
  3. Впровадження в процес навчання нових інформаційних технологій. Формування інформаційно-комунікативної компетентності.
  4. Розширення співпраці із закладами вищої освіти з метою створення належних умов для організації науково- дослідницької роботи вчителів та учнів ліцею.
  5. Демократизація освітнього процесу. Гуманістична направленість педагогічного процесу, повага до особистості учнів.
  6. Формування позитивної мотивації навчальної діяльності, виховання старанного та відповідального ставлення до навчання, готовності до практичного застосування знань, умінь. Виховання особистості через залучення до активної діяльності та через всебічний зв'язок школи з життям.
  7. Розвиток творчої ініціативи педагогів у пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності. Розвиток в учнів пізнавальних інтересів і здібностей, потреби здобуття знань, навчання самостійного набуття знань, прагнення постійно знайомитися з найновішими досягненнями науки й техніки.
  8. Прищеплення учням шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій  усіх народів, що населяють Україну. Виховання учнів на основі загальнолюдських гуманістичних цінностей: ідеалів добра, правди, свободи, любові, дружби, справедливості, совісті, людської гідності.
  9. Виховання в учнів патріотичних почуттів, формування національної самосвідомості, готовності до праці в ім’я України.

Основні шляхи розвитку Хустського ліцею №1 направлені на реалізацію концепції «Нової української школи», складовими якої є:

  1. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві. Теоретична й практична підготовка вчителів до роботи в умовах НУШ.
  2. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
  3. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно. Розробка авторських програм учителів ліцею з урахуванням вимог НУШ.
  4. Впровадження профільної освіти в ліцеї. Впровадження курсів та факультативів за вибором для старшокласників. Оновлення змісту варіативної частини навчального плану освітньої програми.
  5. Запровадження елементів наукової роботи в навчальній діяльності.
  6. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

 

Операційні напрямки розвитку Хустського ліцею №1

 

Освітній напрямок

Мета: формування ключових компетентностей здобувачів освіти через діяльнісний підхід, який передбачає постійне включення учнів до різних видів навчально-пізнавальної діяльності, а також практична спрямованість процесу навчання.

Основні завдання:

  1. Забезпечити засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту базової, повної загальної середньої освіти на рівні вимог державного освітнього стандарту.
  2. Гарантувати наступність освітніх програм усіх рівнів.
  3. Створити основу для адаптації учнів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння професійних освітніх програм.
  4. Формувати позитивну мотивацію в учнів до навчальної діяльності, уміння самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй практичній діяльності.
  5. Забезпечити соціально-педагогічні відносини, що зберігають фізичне, психічне та соціальне здоров'я учнів.

Шляхи реалізації:

  1. Організація освітнього процесу відповідно до освітньої програми закладу (поглиблене, профільне вивчення предметів, курси за вибором з урахуванням побажань учнів і батьків).
  2. Розвиток педагогіки партнерства, в основі якої - спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.
  3. Урізноманітнення форм, методів, технологій організації освітнього процесу.
  4. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках.
  5. Використання технологій дистанційного та змішаного навчання в освітньому процесі.
  6. Розробка та оприлюднення педпрацівниками власних критеріїв, правил та процедур оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.
  7. Забезпечення самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.
  8. Підвищення результативності освітнього процесу, удосконалення роботи зі здібними та обдарованими учнями.
  9. Міжнародне співробітництво,  академічна мобільність учасників освітнього процесу.
  10. Розвиток природничо-математичної освіти (STEM-освіти) у закладі.
  11. Дотримання положення про академічну доброчесність учасниками освітнього процесу.
  12. Осучаснення і поповнення навчально-матеріальної бази закладу.

Виховний напрямок

Мета: сприяння формуванню в учнів знань, умінь і навичок, необхідних для майбутнього успішного вибору професії; розвитку пізнавальної творчої активності особистості; розвиток природних здібностей, уяви і продуктивного мислення з гуманістичним світосприйняттям і почуттям відповідальності за долю України, її народу; виховання естетичних смаків; ведення здорового способу життя.

Основні завдання:

  1. Створення безпечного виховного простору, який сприятиме розвитку і забезпеченню ефективного функціонування виховної системи закладу.
  2. Створення умов для самовизначення, удосконалення, формування навичок моделювання, прогнозування результатів власної діяльності, для особистісного зростання кожного учня (створення ситуацій успіху та підтримки).
  3. Виховання почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам'яток.
  4. Формування навичок самоврядування, соціальної активності і відповідальності в процесі практичної громадської діяльності.
  5. Залучення до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури.
  6. Утвердження культури здорового способу життя, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров'я.

Шляхи реалізації

  1. Використання активних форм виховної роботи (проєкти, акції, ярмарки, флешмоби, челенджі), спираючись на ініціативу учнів.
  2. Навчання класних керівників інноваційних методів та прийомів роботи з класними колективами.
  3. Організація діяльності закладу освіти як зразка демократичного правового простору та позитивного мікроклімату через структуру шкільного і класного учнівського самоврядування, стимулювання внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх посильної участі у справах учнівського колективу.
  4. Проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, в т.ч. через проект «Обери професію-обери майбутнє».
  5. Національно-патріотичне виховання учнів, проведення уроків мужності.
  6. Створення безпечного толерантного середовища шляхом удосконалення соціального захисту учнів, у тому числі дітей пільгових категорій.
  7. Створення оптимальних умов для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямах: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.
  8. Співпраця з правоохоронними органами та юридичними службами міста.
  9. Осучаснення форм роботи з батьками (активне використання онлайн ресурсів).
  10. Залучення учнів до занять у гуртках за інтересами (в т.ч. у закладах позашкільної освіти).

Методичний напрямок

Мета: створення комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника.

Основні завдання:

  1. Підвищення професійної майстерності вчителів в освітньому процесі.
  2. Формування професійних компетентностей педагогів, а саме: мовно- комунікативної, предметно-методичної, інформаційно-цифрової, психологічної, емоційно-етичної, педагогічного партнерства, інклюзивної, здоров’язбережувальної, проектувальної, прогностичної, організаційної, оцінювально-аналітичної, інноваційної, рефлексивної, здатності до навчання впродовж життя.
  3. Формування загальних компетенцій педагогів, що передбачають:
  • здатність діяти відповідально й свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина, усвідомлювати цінності громадянського суспільства;
  • здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді;
  • здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, здатність до творчого самовираження;
  • здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування до досягнення спільної мети;
  • здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості.

Шляхи реалізації:

  1. Постійний моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг.
  2. Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму, організація взаємонавчання та інших форм професійної співпраці.
  3. Удосконалення особистого досвіду на основі кращих досягнень науки і практики викладання.
  4. Участь у конкурсах педагогічної майстерності на різних рівнях.
  5. Застосування інформаційно - комунікаційних технологій в освітньому процесі.
  6. Упровадження заходів, спрямованих на формування академічної доброчесності учасників освітнього процесу.
  7. Вивчення методики роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
  8. Створення умов для активної постійно діючої системи безперервної освіти педагогів та залучення їх до організації освітнього процесу у системі неперервної післядипломної освіти.
  9. Надання методичної допомоги молодим учителям та учителям - наставникам.
  10. Оприлюднення творчих здобутків педагогів школи на інтернет – ресурсах.
  11. Глибокий аналіз рівня методичної роботи на засіданнях педагогічної ради.

Психолого-педагогічний напрямок

Мета: формування особистості через шкільне та сімейне виховання з урахуванням індивідуальних особливостей, здібностей, умінь та навичок здобувачів освіти.

Основні завдання:

  1. Створення ситуації творчості для всіх учасників освітнього процесу; умов для соціальної самореалізації; позитивної адаптації учнів до навчання у  ліцеї.
  2. Посилення впливу виховання в школі та сім’ї на формування стійкої мотивації до здобуття освіти, високої духовної культури, моральних переконань, трудового виховання дітей.
  3. Забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.
  4. Практичне забезпечення корекційно-розвивальної роботи: діагностики особистісного розвитку; ціннісних орієнтацій; соціального статусу; виявлення вад і проблем соціального розвитку дитини.
  5. Орієнтація на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в освітньому середовищі, профілактику девіантної поведінки, дискримінації, булінгу.

Шляхи реалізації:

  1. Підтримання сприятливого психологічного клімату у всіх структурних підрозділах освітнього процесу.
  2. Чітке дотримання оновлених правил поведінки здобувачами освіти закладу, дотримання етичних норм, поваги і гідності, прав і свобод у стосунках між учасниками освітнього процесу.
  3. Чітке дотримання затверджених заходів антибулінгової політики у закладі.
  4. Робота психологічного гуртка.
  5. Взаємодія та комунікація (партнерство) всіх учасників освітнього процесу.
  6. Психолого-педагогічна діагностика з виявлення у дітей здібностей, схильностей, потреб.
  7. Консультації та навчання батьків.
  8. Морально-культурний особистий розвиток всіх учасників освітнього процесу.

Збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу

Мета:  збереження  фізичного    та психічного       здоров’я                       учасників освітнього процесу, формування позитивного ставлення до здорового способу життя.

Основні завдання:

  1. Створення у закладі цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя,      забезпечення        якісної          підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання.
  2. Розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії школи, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.
  3. Формування ціннісних орієнтацій, спрямованих на здоровий спосіб життя, створення оптимальних умов для збереження та зміцнення здоров’я дітей.

Шляхи реалізації:

  1. Організація роботи з охорони праці і безпеки життєдіяльності.
  2. Створення науково - інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу.
  3. Формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки в рамках предметів «Фізична культура», «Основи здоров’я».
  4. Інтеграція у зміст всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчального плану питань формування ключової компетентності учнів «Екологічна грамотність і здорове життя».
  5. Організація та проведення класних та загальношкільних заходів відповідної тематики.
  6. Забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів.
  7. Забезпечення учнів гарячим харчуванням. Впровадження нового меню, забезпечення функціонування системи НАССР (безпечності і якості харчової продукції).
  8. Чітке дотримання Санітарного регламенту ЗЗСО.
  9. Розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії закладу, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.
  10. Утримання у належному стані території, будівель, приміщень, обладнання.
  11. Облаштування зон відпочинку для учнів у коридорах.

Управлінський напрямок

Мета: координація дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.

Основні завдання:

  1. Запровадження і розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
  2. Управління якістю освіти на основі нових інноваційних технологій та освітнього моніторингу.
  3. Забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги здобувачам освіти.
  4. Виконання завдань розвитку, спрямованих на самореалізацію особистості.
  5. Створення умов для продуктивної творчої діяльності, проходження атестації та сертифікації педагогів.

Шляхи реалізації:

  1. Здійснення річного планування на основі стратегії розвитку закладу.
  2. Здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії і процедур забезпечення якості освіти.
  3. Постійний моніторинг рівня професійної компетентності педагогів відповідно до професійного стандарту вчителя.
  4. Моніторинг рівня якості надання освітніх послуг з навчальних предметів.
  5.  Забезпечення психологічно комфортного середовища, у якому діє конструктивна взаємодія здобувачів світи, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємна довіра.
  6. Впровадження в практику роботи ліцею інноваційних технологій.
  7. Забезпечення виконання замовлень педагогічних працівників щодо підвищення їх кваліфікації.
  8. Підтримка ініціативи кожного учасника освітнього процесу в його самореалізації.
  9. Розкриття творчого потенціалу, стимулювання учасників освітнього процесу.
  10. Керування освітньою діяльністю, діагностика, моніторинг.
  11. Широке залучення до управлінської діяльності закладом колегіальних органів управління, в тому числі громадськості.
  12. Прийняття управлінських рішень з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.
  13. Забезпечення прозорості та інформаційної відкритості ліцею шляхом функціонування сайту закладу.
  14. Забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

 

V. Матеріально-технічне забезпечення умов реалізації стратегії Хустського ліцею №1

Удосконалення освітнього процесу залежить від рівня розвитку матеріально-технічної бази закладу, від її відповідності вимогам науково- технічного прогресу. На здійснення завдань стратегії розвитку освітнього закладу основними джерелами фінансування є кошти місцевого бюджету, спонсорські та позабюджетні кошти.

Розвиток матеріальної бази закладу передбачає:

- проведення поточного ремонту навчальних кабінетів, приміщень ліцею;

- придбання нових меблів, ремонт та поновлення меблів;

- поновлення та придбання обладнання для проведення уроків фізичної культури;

- поповнення навчальних кабінетів наочними посібниками, технічними засобами навчання, необхідним приладдям для навчання й виховання школярів; доукомплектування засобами наочності для вивчення хімії, географії, технологій;

- створення Smart-case вчителя ліцею (навчальний контент, система тестового контролю знань);

- комплектування книжкового фонду бібліотеки навчальною, педагогічною, методичною, науково-популярною, довідковою та художньою літературою;

- створення інформаційного центру при бібліотеці;

  • створення умов для впровадження інформаційних технологій у навчальний процес; упровадження комп’ютерних технологій в інформаційно-управлінську діяльність школи; навчання працівників ліцею ефективному використанню сучасної комп’ютерної техніки в освітньому процесі; забезпечення сучасним програмним продуктом комп’ютерного парку ліцею; оновлення кабінетів інформатики новою комп’ютерною технікою й меблями;
  • обладнання інтерактивними комплексами всіх навчальних кабінетів ліцею, придбання інтерактивних програмних засобів для вивчення навчальних предметів;
  • забезпечення швидкого Wi-Fi Internet доступу на всій території ліцею (посилення розподільної здатності та швидкості мережі, встановлення необхідної кількості точок доступу);
  • розширення використання електронних підручників у 9 - 11 -х класах;
  • удосконалення загальноліцейської освітньої on-line платформи - банку навчального контенту;
  • капітальний ремонт, перереконструкція, придбання меблів пансіону;
  • придбання обладнання для харчоблоку їдальні відповідно до єдиного стандарту НАССР.

VІ. Очікувані результати

  1. Реалізація положень стратегії розвитку ліцею створить сприятливі умови для інтелектуального, духовного, соціального, психологічного, фізичного становлення особистості ліцеїстів, досягнення ними рівня освіченості, який відповідає ступеню навчання та потенційним можливостям здобувачів освіти.
  2. Удосконалення й модернізація освітнього середовища закладу, створення сучасного, безпечного, комфортного, мотивуючого до навчання освітнього середовища
  3. Підтримання високого рівня мотивації до навчання, висока якість навчання учнів ліцею та результатів ДПА і ЗНО.
  4. Створення можливостей вибору учнями освітнього профілю відповідно до індивідуальних інтелектуальних, психофізичних особливостей та особистих побажань.
  5. Підвищення професійної майстерності педагогів шляхом проходження сертифікації.
  6. Накопичення методичного потенціалу ліцею, а також особистого педагогічного досвіду (створення авторських програм, навчально-методичних посібників, розробок тощо).
  7. Здійснення комп'ютеризації освітнього процесу, широке застосування інформаційно-комунікативних технологій у навчанні та управлінській діяльності.
  8. Залучення здобувачів освіти та батьківської громади до участі в управлінні освітніми справами в різних видах діяльності.
  9. Посилення оздоровчої спрямованості освітнього процесу, застосування комплексного підходу до гармонійного формування всіх компонентів здоров'я.
  10. Широке застосування методів викладання, заснованих на співпраці вчителя та здобувача освіти. Ліцеїсти залучатимуться до спільної діяльності, що сприятиме їхній соціалізації та успішному перейманню суспільного досвіду. Розширення експериментальних та науково-практичних видів навчальної діяльності, поширення мережі гуртків за інтересами.
  11.  Особиста відповідальність педагога за результати наданих освітніх послуг.

Моніторинг і оцінювання якості впровадження головних положень стратегії розвитку ліцею передбачає наступне:

  • звіт перед батьківською громадою щодо виконання головних положень стратегії та обговорення питань удосконалення та покращення матеріально- технічної бази ліцею;
  • внесення пропозицій до Освітньої програми та перевірка виконання навчальних планів та програм;
  • обговорення результатів участі ліцею в освітніх проектах та підготовка конкурсних проектів;
  • проведення альтернативної професійної оцінки діяльності закладу;
  • проведення засідань педагогічної ради з питань виконання положень стратегії за напрямками діяльності;
  • річне планування здійснюється з використанням перспективного планування. План складається на основі підготовки інформаційної довідки про діяльність закладу протягом навчального року, проблемного аналізу стану справ згідно з стратегією ліцею. При складанні плану використовується структурування, постановка мети, визначення завдань, прогнозування результатів, складання алгоритму дій на кожному етапі. План підлягає експертизі в кінці року;
  • з метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників усіх ланок закладу, робота педагогів в режимі академічної свободи.

VІІ. Можливий ризик, пов'язаний із реалізацією стратегії розвитку

  1. Зміни у змісті освіти, пов’язані зі змінами політики в галузі освіти.
  2. Недостатність виділених і залучених коштів для реалізації основних напрямків стратегії розвитку.
  3. Зниження мотивації педагогів, батьків, учнів щодо заходів з реалізації основних напрямків стратегії розвитку.
  4. Втрата актуальності окремих пріоритетних напрямків.
  5. Недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних завдань розвитку закладу.

VІІІ. Управління стратегією

Коригування стратегії здійснюється педагогічною радою.

Управління реалізацією стратегії розвитку здійснюється директором ліцею.

Висновок

Стратегія розвитку Хустського багатопрофільного ліцею №1 імені Івана Магули Хустської міської ради на 2022 - 2026 рр. передбачає високі стандарти здобутої освіти шляхом злиття традицій та інновацій освітньої практики, що забезпечить Хустському ліцею №1 гідне місце в освітньому просторі Закарпаття.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень