Стратегія розвитку ліцею
І. Вступ
Хустський багатопрофільний ліцей №1 імені Івана Магули Хустської міської ради (надалі – Хустський ліцей №1) - це заклад загальної середньої освіти, який у якості структурного підрозділу містить гімназію і, таким чином, забезпечує здобуття базової та профільної середньої освіти.
Стратегія розвитку Хустського багатопрофільного ліцею №1 імені Івана Магули Хустської міської ради (надалі - стратегія) спрямована на реалізацію Конституції України, нормативних документів у галузі освіти і розроблена на основі Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту». Стратегія враховує потреби сучасного українського суспільства, умови його інтеграції в європейське і світове співтовариство.
Місія Хустського ліцею №1: забезпечення високого рівня сучасної освіти та цілісного розвитку її здобувачів у відповідності до індивідуальних потреб та вимог Державних стандартів.
Візія Хустського ліцею №1:
1. Заклад освіти із сучасним освітнім середовищем, яке забезпечує необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, вчителів і батьків.
2. Заклад освіти, до якого діти з радістю ідуть на навчання, а батьки спокійні, знаючи, що їх діти перебувають у безпеці і комфорті.
3. Заклад освіти із високою якістю надання освітніх послуг.
4. Заклад освіти з позитивним іміджем у громаді, конкурентоспроможними, готовими до професійного самовизначення і успішного самостійного життя випускниками.
5. Заклад освіти, в якому освітній процес побудований на дієвому партнерстві педагогів, учнів, батьків.
Реалізація місії спрямована на формування візії Хустського ліцею №1, якою передбачено реалізацію комплексу цілей та завдань за стратегічними напрямами:
- особистісний розвиток: формування конкурентоздатності, лідерства, успішності;
- освітньо-інтелектуальний розвиток;
- креативний художньо-естетичний розвиток;
- комплексний фізичний розвиток;
- вивчення іноземних мов на комунікативному рівні;
- сучасна ІТ-компетентність.
Цінності Хустського ліцею №1:
- людина;
- духовність;
- усвідомлений патріотизм;
- відповідальність;
- повага;
- творче мислення;
- прагнення до постійного розвитку;
- висока моральність.
Основні принципи діяльності Хустського ліцею №1:
1. Єдності й диференційованості в змісті освіти, який містить у собі такі основні рівні:
- рівень загальнолюдських цінностей, що відповідають освітнім стандартам і нормам світової культури;
- рівень державний - ядро змісту освіти, єдине для всіх шкіл України;
- рівень ліцейний, спрямований на підтримку традицій закладу, що передбачає насичення освіти різних профілів сучасним науковим виміром;
- рівень індивідуальний, що враховує можливості й бажання учня і вчителя.
2. Гуманізації змісту освіти. Спираючись на прогресивні ідеї діалектики, уявлення про гуманістичну спрямованість діяльності людини, освіта доповнюється й розширюється філософією про сенс життя й призначення людини, про поняття духовності, про загальнолюдські цінності.
3. Розвиваючого характеру навчання. Він передбачає саморозвиток особистості й вимагає пріоритетності в процесі навчання мотиваційних аспектів освіти.
4. Домінування академічної доброчесності, як сукупності етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу з метою забезпечення довіри до результатів навчання.
5. Індивідуалізації та диференціації навчання, як творчий розвиток кожного учня з урахуванням різниці в інтелектуальній, емоційно-вольовій та дієво-практичній сферах.
6. Інтеграції освітнього процесу — передбачає досягнення кожним учнем найвищого рівня знань, умінь, навичок і розвитку творчих здібностей.
7. Відкритості й динамічності освіти, що передбачає її постійний розвиток і саморегуляцію.
Модель випускника Хустського ліцею №1
Стратегія скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, забезпечення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна особистість. Щоб знайти своє місце в житті, ефективно освоїти життєві та соціальні ролі, випускник має володіти певними якостями, уміннями:
- бути гнучким, мобільним, конкурентоспроможним, уміти інтегруватись у динамічне суспільство, презентувати себе на ринку праці;
- критично мислити;
- використовувати знання як інструмент для розв'язання життєвих проблем;
- генерувати нові ідеї, ухвалювати нестандартні рішення й нести за них відповідальність;
- володіти комунікативною культурою, уміти працювати в команді;
- уміти запобігати та виходити з будь-яких конфліктних ситуацій;
- цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації в професійному й особистісному плані, так і в інтересах суспільства, держави;
- уміти здобувати, аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку й самовдосконалення;
- бережливо ставитися до свого здоров'я та здоров'я інших як до найвищої цінності;
- бути здатним до вибору численних альтернатив, які пропонує сучасне життя.
ІІ. Загальні положення стратегії розвитку
Розробка Стратегії розвитку Хустського ліцею №1 зумовлена якісним оновленням змісту освіти, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейськими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо якісної та доступної освіти.
Мета Стратегії розвитку Хустського ліцею №1 — визначити перспективи розвитку ліцею як закладу, що надає якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком українського суспільства.
Ключові переваги стратегії:
- Забезпечення нового змісту освіти (гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість) через широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки партнерства.
- Комплексний підхід до розбудови закладу.
- Комплексний підхід до розвитку учня.
- Орієнтація на створення ситуації успіху та позитивний результат.
ІІІ. Характеристика закладу
Стратегія розроблена на основі висновків робочої групи, опитування та SWOT- аналізу. SWOT-аналіз становища освіти Хустського ліцею №1 проведено з урахуванням тенденцій розвитку, виділених проблемних аспектів, динамічних змін у її розвитку, визначення можливих зовнішніх впливів та викликів.
|
|
|
Напрямок |
S - сильні сторони, позитивні тенденції |
W - слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення |
Освітнє середовище |
- безпечне освітнє середовище; - чітка мережа класів; - матеріально-технічна база; - доступ до мережі Інтернет; - відеоспостереження та охорона; -кабінетна система; - спортивний та хореографічний зали; -налагоджена система водопостачання та водовідведення; - система пожежної сигналізації; - здійснення заміни електромережі та системи освітлення основного корпусу; - заходи з енергозбереження закладу освіти: -заміна вікон та дверей на металопластикові, утеплення стелі у коридорах та кабінетах основного корпусу; -замінено покрівлю основного корпусу; -організація гарячого харчування; -відремонтована їдальня з новими меблями та обладнанням; -капітальний ремонт коридорів основного корпусу; -облаштування території закладу бруківкою |
- утеплення та оновлення фасаду корпусів закладу; - централізоване опалення; -заміна системи опалення навчальних корпусів; -відсутність внутрішнього туалету у кабінетному корпусі; -капітальний ремонт (добудова) актової зали; -облаштування всієї території закладу бруківкою; -відсутність сучасного спортивного майданчика із штучним покриттям; - організація підвозу дітей; -капітальний ремонт та перереконструкція пансіону; - відсутність умов доступу закладу для осіб з ООП (архітектурна доступність є лише на першому поверсі); - недостатня кількість лабораторного обладнання, наочності з хімії, фізики, географії. |
О - можливості |
Т - загрози |
|
- застосування можливостей STEM-освіти; - розширення рекреаційних зон; - оснащення шкільних кабінетів сучасними засобами навчання; -облаштування бібліотеки як інформаційного центру |
-скорочення кількості учнів старшої школи; -утримання пансіону;
|
|
|
|
|
Критерії оцінювання |
S - сильні сторони, позитивні тенденції |
W - слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення |
-більша частина учнів підтверджує річний бал результатами ДПА (у формі ЗНО); - досягнення учнів висвітлюються на шкільному стенді, сайті ліцею, сторінці у соціальній мережі Facebook; -система психолого-педагогічного супроводу дітей з різними можливостями |
-удосконалення методик формувального оцінювання; -академічна доброчесність; - не завжди освітній процес спрямовується на формування і розвиток ключових компетентностей, а переважно на перевірку знаннєвого компоненту. |
|
О - можливості |
Т - загрози |
|
- відстеження особистого поступу кожного учня, що формує позитивну самооцінку; -залучення учнів ліцею у наукову та дослідницьку діяльність; - впровадження електронного журналу та щоденника; - активізація роботи з батьками щодо формування відповідального ставлення до навчання |
-байдужість окремих батьків щодо отримання їхніми дітьми якісної освіти
|
|
|
|
|
Педагогічна діяльність
|
S - сильні сторони, позитивні тенденції |
W - слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення |
- кваліфікований та стабільний педагогічний колектив; - переможці олімпіад та конкурсів; - організація дистанційного навчання; -впровадження технологій змішаного навчання; - проведення навчань для педагогічних працівників щодо використання інтерактивних платформ для реалізації технологій дистанційного навчання; - використання педагогами сучасних освітніх технологій; - самостійний вибір педагогами суб’єктів підвищення кваліфікації |
-участь педагогів у конкурсах фахової майстерності; -розробка та друк авторських методик, видань; - розширення мережі гуртків та факультативів; - система роботи з батьками; -учнівське самоврядування;
|
|
О - можливості |
||
-допрофільна підготовка; -участь педагогічних працівників у конкурсах, грантах, проектах; -впровадження заходів матеріального та нематеріального стимулювання педагогічних працівників та учнів; -активізація роботи методичних спільнот; - поширення власного педагогічного досвіду шляхом розміщення своїх напрацювань на освітніх ресурсах та створення власних блогів; -участь педагогів у добровільній сертифікації з метою професійного зростання.
|
-упереджене ставлення окремих батьків та педагогів до впровадження інновацій; - відсутність зацікавленості вчителів STEM-освітою, пошуком нових засобів фінансування дослідної діяльності
|
|
|
|
|
Управлінська діяльність |
S - сильні сторони, позитивні тенденції |
W - слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення |
- історія, традиції і визнаний авторитет; - співпраця із закладами вищої освіти; -прозорість (вебсайт як інструмент); -чітка система планування роботи та аналіз реалізації запланованого; -внутрішня мережа обміну інформацією між педагогами та адміністрацією ліцею; - впровадження внутрішньої системи оцінювання якості освіти через самоаналіз та моніторингові дослідження різних напрямів діяльності ліцею; - дотримання норм законодавства у питанні дотримання прав учасників освітнього процесу
|
-недостатнє залучення альтернативних джерел фінансування; - впровадження платних послуг;
|
|
О - можливості |
Т - загрози |
|
-допрофільна та профільна освіта; -участь у грантових проектах; -співпраця з громадськістю, депутатським корпусом; -формування громадсько-активного закладу; - розширення форм співпраці з батьками; -налагодження співпраці з школами сусідніх країн
|
- обмежене фінансування капітальних ремонтів у закладі; - недостатньо високим є відсоток батьків, які цікавляться життям ліцею, є пасивними учасниками освітнього процесу |
ІV. Основні напрямки стратегії розвитку Хустського ліцею №1
Основні стратегічні завдання розвитку Хустського ліцею №1:
- Формування багатомірного освітнього простору для дітей віком від 10 до 17 років, орієнтованого на індивідуальний розвиток особистості через навчання й виховання.
- Вибір оптимальної системи способів навчання й виховання з урахуванням індивідуальних рис характеру кожної дитини. Збереження та зміцнення морального та фізичного здоров’я вихованців.
- Впровадження в процес навчання нових інформаційних технологій. Формування інформаційно-комунікативної компетентності.
- Розширення співпраці із закладами вищої освіти з метою створення належних умов для організації науково- дослідницької роботи вчителів та учнів ліцею.
- Демократизація освітнього процесу. Гуманістична направленість педагогічного процесу, повага до особистості учнів.
- Формування позитивної мотивації навчальної діяльності, виховання старанного та відповідального ставлення до навчання, готовності до практичного застосування знань, умінь. Виховання особистості через залучення до активної діяльності та через всебічний зв'язок школи з життям.
- Розвиток творчої ініціативи педагогів у пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності. Розвиток в учнів пізнавальних інтересів і здібностей, потреби здобуття знань, навчання самостійного набуття знань, прагнення постійно знайомитися з найновішими досягненнями науки й техніки.
- Прищеплення учням шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів, що населяють Україну. Виховання учнів на основі загальнолюдських гуманістичних цінностей: ідеалів добра, правди, свободи, любові, дружби, справедливості, совісті, людської гідності.
- Виховання в учнів патріотичних почуттів, формування національної самосвідомості, готовності до праці в ім’я України.
Основні шляхи розвитку Хустського ліцею №1 направлені на реалізацію концепції «Нової української школи», складовими якої є:
- Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві. Теоретична й практична підготовка вчителів до роботи в умовах НУШ.
- Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
- Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно. Розробка авторських програм учителів ліцею з урахуванням вимог НУШ.
- Впровадження профільної освіти в ліцеї. Впровадження курсів та факультативів за вибором для старшокласників. Оновлення змісту варіативної частини навчального плану освітньої програми.
- Запровадження елементів наукової роботи в навчальній діяльності.
- Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.
Операційні напрямки розвитку Хустського ліцею №1
Освітній напрямок
Мета: формування ключових компетентностей здобувачів освіти через діяльнісний підхід, який передбачає постійне включення учнів до різних видів навчально-пізнавальної діяльності, а також практична спрямованість процесу навчання.
Основні завдання:
- Забезпечити засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту базової, повної загальної середньої освіти на рівні вимог державного освітнього стандарту.
- Гарантувати наступність освітніх програм усіх рівнів.
- Створити основу для адаптації учнів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння професійних освітніх програм.
- Формувати позитивну мотивацію в учнів до навчальної діяльності, уміння самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй практичній діяльності.
- Забезпечити соціально-педагогічні відносини, що зберігають фізичне, психічне та соціальне здоров'я учнів.
Шляхи реалізації:
- Організація освітнього процесу відповідно до освітньої програми закладу (поглиблене, профільне вивчення предметів, курси за вибором з урахуванням побажань учнів і батьків).
- Розвиток педагогіки партнерства, в основі якої - спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.
- Урізноманітнення форм, методів, технологій організації освітнього процесу.
- Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках.
- Використання технологій дистанційного та змішаного навчання в освітньому процесі.
- Розробка та оприлюднення педпрацівниками власних критеріїв, правил та процедур оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.
- Забезпечення самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.
- Підвищення результативності освітнього процесу, удосконалення роботи зі здібними та обдарованими учнями.
- Міжнародне співробітництво, академічна мобільність учасників освітнього процесу.
- Розвиток природничо-математичної освіти (STEM-освіти) у закладі.
- Дотримання положення про академічну доброчесність учасниками освітнього процесу.
- Осучаснення і поповнення навчально-матеріальної бази закладу.
Виховний напрямок
Мета: сприяння формуванню в учнів знань, умінь і навичок, необхідних для майбутнього успішного вибору професії; розвитку пізнавальної творчої активності особистості; розвиток природних здібностей, уяви і продуктивного мислення з гуманістичним світосприйняттям і почуттям відповідальності за долю України, її народу; виховання естетичних смаків; ведення здорового способу життя.
Основні завдання:
- Створення безпечного виховного простору, який сприятиме розвитку і забезпеченню ефективного функціонування виховної системи закладу.
- Створення умов для самовизначення, удосконалення, формування навичок моделювання, прогнозування результатів власної діяльності, для особистісного зростання кожного учня (створення ситуацій успіху та підтримки).
- Виховання почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам'яток.
- Формування навичок самоврядування, соціальної активності і відповідальності в процесі практичної громадської діяльності.
- Залучення до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури.
- Утвердження культури здорового способу життя, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров'я.
Шляхи реалізації
- Використання активних форм виховної роботи (проєкти, акції, ярмарки, флешмоби, челенджі), спираючись на ініціативу учнів.
- Навчання класних керівників інноваційних методів та прийомів роботи з класними колективами.
- Організація діяльності закладу освіти як зразка демократичного правового простору та позитивного мікроклімату через структуру шкільного і класного учнівського самоврядування, стимулювання внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх посильної участі у справах учнівського колективу.
- Проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, в т.ч. через проект «Обери професію-обери майбутнє».
- Національно-патріотичне виховання учнів, проведення уроків мужності.
- Створення безпечного толерантного середовища шляхом удосконалення соціального захисту учнів, у тому числі дітей пільгових категорій.
- Створення оптимальних умов для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямах: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.
- Співпраця з правоохоронними органами та юридичними службами міста.
- Осучаснення форм роботи з батьками (активне використання онлайн ресурсів).
- Залучення учнів до занять у гуртках за інтересами (в т.ч. у закладах позашкільної освіти).
Мета: створення комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника.
Основні завдання:
- Підвищення професійної майстерності вчителів в освітньому процесі.
- Формування професійних компетентностей педагогів, а саме: мовно- комунікативної, предметно-методичної, інформаційно-цифрової, психологічної, емоційно-етичної, педагогічного партнерства, інклюзивної, здоров’язбережувальної, проектувальної, прогностичної, організаційної, оцінювально-аналітичної, інноваційної, рефлексивної, здатності до навчання впродовж життя.
- Формування загальних компетенцій педагогів, що передбачають:
- здатність діяти відповідально й свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина, усвідомлювати цінності громадянського суспільства;
- здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді;
- здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, здатність до творчого самовираження;
- здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування до досягнення спільної мети;
- здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості.
Шляхи реалізації:
- Постійний моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг.
- Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму, організація взаємонавчання та інших форм професійної співпраці.
- Удосконалення особистого досвіду на основі кращих досягнень науки і практики викладання.
- Участь у конкурсах педагогічної майстерності на різних рівнях.
- Застосування інформаційно - комунікаційних технологій в освітньому процесі.
- Упровадження заходів, спрямованих на формування академічної доброчесності учасників освітнього процесу.
- Вивчення методики роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
- Створення умов для активної постійно діючої системи безперервної освіти педагогів та залучення їх до організації освітнього процесу у системі неперервної післядипломної освіти.
- Надання методичної допомоги молодим учителям та учителям - наставникам.
- Оприлюднення творчих здобутків педагогів школи на інтернет – ресурсах.
- Глибокий аналіз рівня методичної роботи на засіданнях педагогічної ради.
Психолого-педагогічний напрямок
Мета: формування особистості через шкільне та сімейне виховання з урахуванням індивідуальних особливостей, здібностей, умінь та навичок здобувачів освіти.
Основні завдання:
- Створення ситуації творчості для всіх учасників освітнього процесу; умов для соціальної самореалізації; позитивної адаптації учнів до навчання у ліцеї.
- Посилення впливу виховання в школі та сім’ї на формування стійкої мотивації до здобуття освіти, високої духовної культури, моральних переконань, трудового виховання дітей.
- Забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.
- Практичне забезпечення корекційно-розвивальної роботи: діагностики особистісного розвитку; ціннісних орієнтацій; соціального статусу; виявлення вад і проблем соціального розвитку дитини.
- Орієнтація на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в освітньому середовищі, профілактику девіантної поведінки, дискримінації, булінгу.
Шляхи реалізації:
- Підтримання сприятливого психологічного клімату у всіх структурних підрозділах освітнього процесу.
- Чітке дотримання оновлених правил поведінки здобувачами освіти закладу, дотримання етичних норм, поваги і гідності, прав і свобод у стосунках між учасниками освітнього процесу.
- Чітке дотримання затверджених заходів антибулінгової політики у закладі.
- Робота психологічного гуртка.
- Взаємодія та комунікація (партнерство) всіх учасників освітнього процесу.
- Психолого-педагогічна діагностика з виявлення у дітей здібностей, схильностей, потреб.
- Консультації та навчання батьків.
- Морально-культурний особистий розвиток всіх учасників освітнього процесу.
Збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу
Мета: збереження фізичного та психічного здоров’я учасників освітнього процесу, формування позитивного ставлення до здорового способу життя.
Основні завдання:
- Створення у закладі цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання.
- Розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії школи, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.
- Формування ціннісних орієнтацій, спрямованих на здоровий спосіб життя, створення оптимальних умов для збереження та зміцнення здоров’я дітей.
Шляхи реалізації:
- Організація роботи з охорони праці і безпеки життєдіяльності.
- Створення науково - інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу.
- Формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки в рамках предметів «Фізична культура», «Основи здоров’я».
- Інтеграція у зміст всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчального плану питань формування ключової компетентності учнів «Екологічна грамотність і здорове життя».
- Організація та проведення класних та загальношкільних заходів відповідної тематики.
- Забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів.
- Забезпечення учнів гарячим харчуванням. Впровадження нового меню, забезпечення функціонування системи НАССР (безпечності і якості харчової продукції).
- Чітке дотримання Санітарного регламенту ЗЗСО.
- Розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії закладу, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.
- Утримання у належному стані території, будівель, приміщень, обладнання.
- Облаштування зон відпочинку для учнів у коридорах.
Управлінський напрямок
Мета: координація дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.
Основні завдання:
- Запровадження і розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
- Управління якістю освіти на основі нових інноваційних технологій та освітнього моніторингу.
- Забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги здобувачам освіти.
- Виконання завдань розвитку, спрямованих на самореалізацію особистості.
- Створення умов для продуктивної творчої діяльності, проходження атестації та сертифікації педагогів.
Шляхи реалізації:
- Здійснення річного планування на основі стратегії розвитку закладу.
- Здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії і процедур забезпечення якості освіти.
- Постійний моніторинг рівня професійної компетентності педагогів відповідно до професійного стандарту вчителя.
- Моніторинг рівня якості надання освітніх послуг з навчальних предметів.
- Забезпечення психологічно комфортного середовища, у якому діє конструктивна взаємодія здобувачів світи, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємна довіра.
- Впровадження в практику роботи ліцею інноваційних технологій.
- Забезпечення виконання замовлень педагогічних працівників щодо підвищення їх кваліфікації.
- Підтримка ініціативи кожного учасника освітнього процесу в його самореалізації.
- Розкриття творчого потенціалу, стимулювання учасників освітнього процесу.
- Керування освітньою діяльністю, діагностика, моніторинг.
- Широке залучення до управлінської діяльності закладом колегіальних органів управління, в тому числі громадськості.
- Прийняття управлінських рішень з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.
- Забезпечення прозорості та інформаційної відкритості ліцею шляхом функціонування сайту закладу.
- Забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.
V. Матеріально-технічне забезпечення умов реалізації стратегії Хустського ліцею №1
Удосконалення освітнього процесу залежить від рівня розвитку матеріально-технічної бази закладу, від її відповідності вимогам науково- технічного прогресу. На здійснення завдань стратегії розвитку освітнього закладу основними джерелами фінансування є кошти місцевого бюджету, спонсорські та позабюджетні кошти.
Розвиток матеріальної бази закладу передбачає:
- проведення поточного ремонту навчальних кабінетів, приміщень ліцею;
- придбання нових меблів, ремонт та поновлення меблів;
- поновлення та придбання обладнання для проведення уроків фізичної культури;
- поповнення навчальних кабінетів наочними посібниками, технічними засобами навчання, необхідним приладдям для навчання й виховання школярів; доукомплектування засобами наочності для вивчення хімії, географії, технологій;
- створення Smart-case вчителя ліцею (навчальний контент, система тестового контролю знань);
- комплектування книжкового фонду бібліотеки навчальною, педагогічною, методичною, науково-популярною, довідковою та художньою літературою;
- створення інформаційного центру при бібліотеці;
- створення умов для впровадження інформаційних технологій у навчальний процес; упровадження комп’ютерних технологій в інформаційно-управлінську діяльність школи; навчання працівників ліцею ефективному використанню сучасної комп’ютерної техніки в освітньому процесі; забезпечення сучасним програмним продуктом комп’ютерного парку ліцею; оновлення кабінетів інформатики новою комп’ютерною технікою й меблями;
- обладнання інтерактивними комплексами всіх навчальних кабінетів ліцею, придбання інтерактивних програмних засобів для вивчення навчальних предметів;
- забезпечення швидкого Wi-Fi Internet доступу на всій території ліцею (посилення розподільної здатності та швидкості мережі, встановлення необхідної кількості точок доступу);
- розширення використання електронних підручників у 9 - 11 -х класах;
- удосконалення загальноліцейської освітньої on-line платформи - банку навчального контенту;
- капітальний ремонт, перереконструкція, придбання меблів пансіону;
- придбання обладнання для харчоблоку їдальні відповідно до єдиного стандарту НАССР.
VІ. Очікувані результати
- Реалізація положень стратегії розвитку ліцею створить сприятливі умови для інтелектуального, духовного, соціального, психологічного, фізичного становлення особистості ліцеїстів, досягнення ними рівня освіченості, який відповідає ступеню навчання та потенційним можливостям здобувачів освіти.
- Удосконалення й модернізація освітнього середовища закладу, створення сучасного, безпечного, комфортного, мотивуючого до навчання освітнього середовища
- Підтримання високого рівня мотивації до навчання, висока якість навчання учнів ліцею та результатів ДПА і ЗНО.
- Створення можливостей вибору учнями освітнього профілю відповідно до індивідуальних інтелектуальних, психофізичних особливостей та особистих побажань.
- Підвищення професійної майстерності педагогів шляхом проходження сертифікації.
- Накопичення методичного потенціалу ліцею, а також особистого педагогічного досвіду (створення авторських програм, навчально-методичних посібників, розробок тощо).
- Здійснення комп'ютеризації освітнього процесу, широке застосування інформаційно-комунікативних технологій у навчанні та управлінській діяльності.
- Залучення здобувачів освіти та батьківської громади до участі в управлінні освітніми справами в різних видах діяльності.
- Посилення оздоровчої спрямованості освітнього процесу, застосування комплексного підходу до гармонійного формування всіх компонентів здоров'я.
- Широке застосування методів викладання, заснованих на співпраці вчителя та здобувача освіти. Ліцеїсти залучатимуться до спільної діяльності, що сприятиме їхній соціалізації та успішному перейманню суспільного досвіду. Розширення експериментальних та науково-практичних видів навчальної діяльності, поширення мережі гуртків за інтересами.
- Особиста відповідальність педагога за результати наданих освітніх послуг.
Моніторинг і оцінювання якості впровадження головних положень стратегії розвитку ліцею передбачає наступне:
- звіт перед батьківською громадою щодо виконання головних положень стратегії та обговорення питань удосконалення та покращення матеріально- технічної бази ліцею;
- внесення пропозицій до Освітньої програми та перевірка виконання навчальних планів та програм;
- обговорення результатів участі ліцею в освітніх проектах та підготовка конкурсних проектів;
- проведення альтернативної професійної оцінки діяльності закладу;
- проведення засідань педагогічної ради з питань виконання положень стратегії за напрямками діяльності;
- річне планування здійснюється з використанням перспективного планування. План складається на основі підготовки інформаційної довідки про діяльність закладу протягом навчального року, проблемного аналізу стану справ згідно з стратегією ліцею. При складанні плану використовується структурування, постановка мети, визначення завдань, прогнозування результатів, складання алгоритму дій на кожному етапі. План підлягає експертизі в кінці року;
- з метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників усіх ланок закладу, робота педагогів в режимі академічної свободи.
VІІ. Можливий ризик, пов'язаний із реалізацією стратегії розвитку
- Зміни у змісті освіти, пов’язані зі змінами політики в галузі освіти.
- Недостатність виділених і залучених коштів для реалізації основних напрямків стратегії розвитку.
- Зниження мотивації педагогів, батьків, учнів щодо заходів з реалізації основних напрямків стратегії розвитку.
- Втрата актуальності окремих пріоритетних напрямків.
- Недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних завдань розвитку закладу.
VІІІ. Управління стратегією
Коригування стратегії здійснюється педагогічною радою.
Управління реалізацією стратегії розвитку здійснюється директором ліцею.
Висновок
Стратегія розвитку Хустського багатопрофільного ліцею №1 імені Івана Магули Хустської міської ради на 2022 - 2026 рр. передбачає високі стандарти здобутої освіти шляхом злиття традицій та інновацій освітньої практики, що забезпечить Хустському ліцею №1 гідне місце в освітньому просторі Закарпаття.